Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
-
Obecná ustanovení
Řád vymezuje vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, tedy upřesňuje práva a povinnosti mezi těmito smluvními stranami. Na jedné straně je prodávající - Zdzisław Krajewski, REGON: 62744763, se sídlem Drahénská 500, 417 31, Novosedlice, provozující jako scarlett.cz (dále jen prodávající nebo scarlett.cz), na na druhé straně je kupující (dále jen kupující). Prodávající a kupující (dále společně jen jako smluvní strany) uzavírají kupní smlouvu ve vztahu k tomuto řádu (dále jen řád).
Více informací o prodejci naleznete v sekci "kontakt" na stránkách obchodu https://www.scarlett.cz/kontakty/
.
Definice
Prodávající je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné ekonomické činnosti. Jedná se o podnikatele, který na základě kupní smlouvy přímo prodává zboží kupujícímu. Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel. Spotřebitelem je každý člověk (fyzická osoba), který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
Podnikatelem je každá osoba, která není spotřebitelem. Je to osoba, která samostatně provozuje obchodní činnost na vlastní účet a odpovědnost nebo jinak za účelem soustavného dosahování zisku. Za podnikatele se považuje mimo jiné: pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností nebo při samostatném výkonu svého povolání, nebo osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem je v souladu s těmito předpisy osoba jednající podle předchozí věty v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li kupující v objednávce své identifikační číslo, bere na vědomí, že je vázán podmínkami uvedenými v předpisech pro podnikatele.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavírány v souladu s právem země, jejímž právem se vztah řídí. Sdružení, která nepodléhají předpisům, se řídí právem země, jejímž právem se sdružení řídí.
Kupující podáním objednávky stvrzuje, že se seznámil s těmito pravidly, jejichž nedílnou součástí je oznámení před uzavřením smlouvy, a výslovný souhlas místních úřadů (prorogační dohoda) a že s nimi výslovně souhlasí ve znění platném a platné v okamžiku odeslání objednávky.
Předpisy obdrží kupující v příloze potvrzení objednávky na e-mailovou adresu, kterou uvedl při odeslání objednávky, a daňový doklad s uvedením předmětu koupě a kupní ceny obdrží při převzetí zboží (daň. doklad splňující podmínky ohledně údajů takového daňového dokladu v souladu s příslušnými zákonnými ustanoveními bude součástí dodávky zboží).
-
Oznámení před uzavřením smlouvy
Prodávající se zavazuje
a) náklady na komunikační prostředky na dálku se neliší od základní sazby uvedené v konkrétní smlouvě kupujícího s provozovatelem komunikačního prostředku, který kupující používá (například internetové nebo telefonní připojení). To znamená, že prodávající si neúčtuje žádné další služby za komunikaci při uzavírání smlouvy, to se netýká zaslání smlouvy. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady související s internetovým připojením, telefonní hovory) si hradí kupující sám.
b) požaduje uhrazení kupní ceny před převzetím předmětu koupě od prodávajícího nebo je třeba uhradit zálohu či jinou obdobnou platbu, je-li mezi účastníky smlouvy dohodnuto, nebo požaduje-li kupující plnění z pohledávek, které nejsou zahrnuty v obvyklé nabídce prodávajícího (např. zvláštní způsob doručení - doručení koupě předmětu).
c) prodávající neuzavře smlouvu, jejímž předmětem je opakované plnění, jedná-li se o takovou smlouvu, je třeba ji sjednat prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (t.j. zasláním e-mailu na adresu uvedenou na webových stránkách prodávajícího); .
e) ceny zboží uvedené na internetových stránkách www.scarlett.cz provozovaných prodávajícím jsou včetně DPH v době uzavření kupní smlouvy v Polsku spolu s případnými poplatky stanovenými zákonem, avšak náklady na dodání zakoupeného zboží položky se liší v závislosti na způsobu zvoleném kupujícím, poskytovateli dopravy a způsobu platby. V případě osobního odběru je poplatek 0 PLN. V případě rozdílů v sazbách DPH a částkách ve vztahu k ručení kupujícího je rozdíl v daňové povinnosti ponechán na kupujícím. Náklady na montáž kupovaného předmětu nejsou součástí kupní ceny.
f) je-li kupujícím spotřebitel, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy (není-li níže dohodnuto jinak) ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Kupující (spotřebitel) má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. Ano, odstoupení od smlouvy musí kupující zaslat na adresu sídla prodávajícího.
g) spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:
- o poskytování služeb, které prodávající poskytl s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančních trhů, které prodávající nemůže ovlivnit a k nimž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží, které bylo změněno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze a zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; To však neplatí v případě pozdějších jiných než požadovaných oprav nebo dodání jiných než požadovaných náhradních dílů,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- o dodávce nebo využití volného času, poskytuje-li podnikatel tyto služby ve stanovené lhůtě,
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán prostřednictvím fyzického nosiče a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- v případě odstoupení od smlouvy nese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitel, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, pokud toto zboží nemůže být vráceno prostřednictvím běžná pošta vzhledem k jejich povaze;
- spotřebitel je povinen uhradit poměrnou částku ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování již započatých služeb;
- není-li spotřebitel spokojen s reklamací koupené věci, může se obrátit s reklamací na orgán dozoru nebo státního dozoru.
-
Kupní smlouva
Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží prodávajícím na jeho webové stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím - spotřebitelem a přijetím objednávky; prodejce. V případě jakýchkoliv chyb při přenosu dat prodávající nenese odpovědnost. Prodávající je povinen neprodleně potvrdit přijetí objednávky kupujícímu elektronickou poštou na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím, toto potvrzení nemá vliv na vznik smlouvy; Toto potvrzení obsahuje v příloze aktuální znění předpisů. Výslednou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze se souhlasem obou stran nebo ze zákonných důvodů.
Před zasláním objednávky prodávajícímu může kupující zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i z důvodu možnosti kupujícího zjišťovat a odstraňovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat“.
Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena doručením závazného souhlasu prodávajícího s tímto jeho návrhem na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím. kupujícího při zadávání objednávky.
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito předpisy a že s nimi souhlasí. Na tyto předpisy je kupující dostatečně upozorněn před dokončením objednávky nebo před uzavřením kupní smlouvy, má tedy možnost se s předpisy seznámit.
Lhůta pro projednání reklamace se pozastavuje v případě, že prodávající neobdržel všechny podklady potřebné k projednání reklamace (části zboží, jiné podklady apod.). Prodávající je povinen si od kupujícího co nejdříve vyžádat další podklady. Lhůta je od tohoto data pozastavena, dokud kupující tyto doklady nepředloží.
Prodávající si mimo jiné vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy na základě smlouvy s kupujícím nebo v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo došlo k výrazná změna ceny (dodavatel zboží změnil cenu prodávajícího), objednávka se jeví jako nepravdivá (vykazuje znaky objednávky zadané robotem nebo hodnota objednávky výrazně převyšuje skutečné možnosti kupujícího), kupující, který zadal objednávka je považována za insolventní, majetek kupujícího je v konkurenci, z objednávky vyplývá, že kupující není oprávněnou osobou a v ostatních případech, kdy nelze po prodávajícím spravedlivě požadovat uzavření kupní smlouvy. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka odečtena z nákladů spojených se zrušením objednávky dle výše uvedených podmínek, převedena zpět na jeho účet nebo adresu a kupní smlouva nebude zrušena. uzavřel.
Kupující bere na vědomí, že mohou nastat situace, v jejichž důsledku nedojde k uzavření smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím, t.j. v případě, že kupující z důvodu chyby v interním prodejním řádu objedná zboží za chybně zveřejněnou cenu. V takovém případě Prodávající o této skutečnosti informuje Kupujícího.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit kupní smlouvu v případě zneužití osobních údajů, zneužití platební karty apod. nebo v důsledku zásahu správního či soudního orgánu. O takovém postupu bude kupující samozřejmě informován. Kupující bere na vědomí, že v takových případech nemůže dojít k řádnému uzavření kupní smlouvy.
Odešle-li prodávající zboží, předá zboží kupujícímu (podnikateli) prostřednictvím prvního dodavatele kupujícímu, čímž umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy u přepravce, prodávající předá zakoupené zboží kupujícímu. kupující - prodávající až ve chvíli, kdy mu zboží předá dodavatel. Dodá-li prodávající větší množství věcí, které jsou předmětem koupě, nebo menší množství, než bylo ujednáno, je kupní smlouva uzavřena, a to i v případě přebytku zboží, ledaže kupující bez zbytečného odkladu (tj. nejpozději do 3. hodiny prokázaného doručení předmětu koupě kupujícímu).
Nedohodnou-li se strany na tom, jak má být zboží zabaleno, prodávající zabalí zakoupenou věc obvyklým způsobem; Nelze-li obvyklým způsobem určit, musí být zboží zabaleno tak, aby byly zachovány vlastnosti koupené věci a byla chráněna.
-
Výrobní vada
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně výrobní vady se řídí obecně platnými ustanoveními.
Zakoupená věc je vadná, pokud nemá sjednané vlastnosti. Za vady se považuje i odlišné zpracování jiné věci a vady v dokladech nutných k užívání věci.
Právo kupujícího z důvodu výrobní vady zakládá vada, kterou má věc v době, kdy přechází nebezpečí škody na kupujícího, i když se projeví později. Právo kupujícího vzniká i následnou vadou, pouze pokud ji prodávající způsobil porušením svých povinností.
Prodávající odpovídá kupujícímu, který je spotřebitelem, za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá za to, že v době, kdy spotřebitel zboží převzal,
předmět koupě má vlastnosti, které si strany ujednaly ve smlouvě, a chybí-li ujednání, musí mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo očekával kupujícím vzhledem k povaze zboží nebo na základě povahy zboží. na základě inzerce připravené prodávajícím nebo výrobcem,
věc slouží k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
zboží je ve správném množství, míře nebo hmotnosti a
zboží splňuje zákonné požadavky.
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat dodání nové věci bez vad, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat dodání nové věci bez vad. může požadovat pouze výměnu vadného dílu; není-li to možné, může od smlouvy odstoupit. Je-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Spotřebitel má právo na dodání nové věci nebo výměnu vadné součásti, a to i v případě, kdy jde o vadu odstranitelnou, nemůže-li věc řádně užívat, při opakovaném výskytu vady po opravě nebo při větším počtu vady. V takovém případě má spotřebitel rovněž právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže poskytnout novou věc, vyměnit vadnou součást nebo věc opravit, nebo v případě, že prodávající nezjedná opravu v přiměřené době nebo pokud by oprava vadné součásti způsobila pro spotřebitele značné potíže.
Právo z vadného provedení kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že věc má vadu, nebo pokud vadu sám způsobil.
Spotřebitel je oprávněn uplatnit práva z vady, která se objeví u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Podle § 19 odst. 1 a 2 zák. č. 6 4/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších právních předpisů Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje, a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
Podle § 19 odst. zák. č. 6 4/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších právních předpisů Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy, kdy spotřebitel má právo na výměnu zboží za nové nebo od smlouvy odstoupit.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.
Podle § 1924 Občanského zákoníku Při uznané reklamaci má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění (reklamace).
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 občanského zákoníku.
§ 1914
(1) Kdo plní za úplatu jinému, je zavázán plnit bez vad s vlastnostmi vymíněnými nebo obvyklými tak, aby bylo možné použít předmět plnění podle smlouvy, a je-li stranám znám, i podle účelu smlouvy.
(2) Je-li splněno vadně, má příjemce práva z vadného plnění.
§ 1915
Dlužník je zavázán plnit ve střední jakosti, není-li mezi stranami ujednána jiná jakost.
§ 1916
(1) Dlužník plní vadně, zejména
a) poskytne-li předmět plnění, který nemá stanovené nebo ujednané vlastnosti,
b) neupozorní-li na vady, které předmět plnění má, ač se při takovém předmětu obvykle nevyskytují,
c) ujistí-li věřitele v rozporu se skutečností, že předmět plnění nemá žádné vady, anebo že se věc hodí k určitému užívání, nebo
d) zcizí-li cizí věc neoprávněně jako svoji.
(2) K projevu vůle, kterým zcizitel předem omezí zákonný rozsah svých povinností z vadného plnění, se nepřihlíží. Vzdá-li se nabyvatel předem svého práva z vadného plnění, vyžaduje projev jeho vůle písemnou formu.
§ 1917
Je-li vada nápadná a zřejmá již při uzavírání smlouvy nebo lze-li vadu zjistit z veřejného seznamu, jde k tíži nabyvatele. To neplatí, pokud zcizitel vadu lstivě zastřel nebo pokud nabyvatele výslovně ujistil, že věc takovou vadu nemá nebo že je vůbec bez vad.
§ 1918
Přenechá-li se věc jak stojí a leží (úhrnkem), jdou její vady k tíži nabyvatele. To neplatí, nemá-li věc vlastnost, o níž zcizitel prohlásil, že ji má, nebo již si nabyvatel vymínil.
§ 1919
zrušen
§ 1920
(1) Předmět plnění má právní vadu, pokud k němu uplatňuje právo třetí osoba, ledaže o takovém omezení nabyvatel věděl nebo musel vědět. V takovém případě to nabyvatel oznámí bez zbytečného odkladu zciziteli.
(2) Kdo na sebe převedl právo k předmětu, o kterém ví, že zciziteli nepatří nebo že zcizitel není oprávněn takové právo zřídit, nemá právo z této vady.
§ 1921
(1) Nabyvatel může právo z vadného plnění uplatnit u soudu, vytkl-li vadu zciziteli bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost věc prohlédnout a vadu zjistit, a to buď označením vady nebo oznámením, jak se projevuje. Vadu lze vytknout do šesti měsíců od převzetí předmětu plnění.
(2) Nevytkl-li nabyvatel vadu včas a namítne-li zcizitel opožděné vytknutí, soud nabyvateli právo nepřizná. To neplatí, pokud je vada důsledkem skutečnosti, o které zcizitel při předání věděl nebo musel vědět.
§ 1922
(1) Jakmile nabyvatel zjistí vadu, vytkne ji bez zbytečného odkladu zciziteli a předmět plnění zciziteli předá, nebo jej podle jeho pokynů uschová nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána. Jedná-li se o předmět podléhající rychlé zkáze, může jej nabyvatel po upozornění zcizitele bez prodlení prodat.
(2) Vytkl-li nabyvatel zciziteli vadu oprávněně, neběží lhůta pro vytknutí vady po dobu, po kterou nabyvatel nemůže vadný předmět užívat.
§ 1923
Je-li vada odstranitelná, může se nabyvatel domáhat buď opravy nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět řádně užívat, může nabyvatel buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny.
§ 1924
Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud zcizitel namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
§ 1925
Právo z vadného plnění nevylučuje právo na náhradu škody; čeho však lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu.
§ 2099
(1) Věc je vadná, nemá-li vlastnosti stanovené v § 2095 a 2096. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.
(2) Plyne-li z prohlášení prodávajícího nebo z dokladu o předání, že prodávající dodal menší množství věcí, nevztahují se na chybějící věci ustanovení o vadách.
§ 2100
(1) Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.
(2) Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.
§ 2101
(1) Při předčasném plnění může prodávající odstranit vady do doby určené pro odevzdání věci. Výkonem svého práva nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené obtíže nebo výdaje. Právo kupujícího na náhradu škody tím není dotčeno.
(2) Odstavec 1 platí obdobně i pro vady dokladů.
§ 2102
(1) Práva kupujícího z vadného plnění nejsou dotčena, způsobilo-li vadu použití věci, kterou kupující předal prodávajícímu. To neplatí, prokáže-li prodávající, že na nevhodnost předané věci kupujícího včas upozornil a kupující na jejím použití trval, nebo prokáže-li, že nevhodnost předané věci ani při vynaložení dostatečné péče nemohl zjistit.
(2) Způsobil-li vadu věci postup prodávajícího podle návrhů, vzorků nebo podkladů, které mu kupující opatřil, použije se odstavec 1 obdobně.
§ 2103
Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.
§ 2104
Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
§ 2105
(1) Odesílá-li prodávající věc, může kupující odložit prohlídku do doby, kdy je věc dopravena do místa určení.
(2) Je-li věc během přepravy směrována do jiného místa určení, anebo kupujícím dále odeslána, aniž měl možnost věc prohlédnout, a prodávající v době uzavření smlouvy věděl nebo musel vědět o možnosti takové změny místa určení nebo takového dalšího odeslání, může kupující prohlídku odložit do doby, kdy je věc dopravena do nového místa určení.
§ 2106
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107.
§ 2107
(1) Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
(2) Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
(3) Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
§ 2108
Do odstranění vady nemusí kupující platit část kupní ceny odhadem přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu.
§ 2109
Při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.
§ 2110
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,
a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
§ 2111
Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
§ 2112
(1) Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
(2) K účinkům podle odstavce 1 soud přihlédne jen k námitce prodávajícího, že vada nebyla včas oznámena. Prodávající však nemá právo na námitku, je-li vada důsledkem skutečnosti, o které prodávající v době odevzdání věci věděl nebo musel vědět.
§ 2113
(1) Záruka za jakost vzniká prohlášením poskytovatele záruky, že kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění věc nebo ji opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude- li mít věc vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce.
(2) Záruka za jakost vznikne i prohlášením učiněným v reklamě dostupné nejpozději v okamžiku uzavření kupní smlouvy. Je-li obsah záruky obsažený v jiném prohlášení o záruce pro kupujícího méně příznivý než obsah záruky učiněné v reklamě, má přednost obsah uvedený v reklamě, ledaže byl před uzavřením smlouvy dodatečně upraven stejným nebo srovnatelným způsobem, jakým byla reklama učiněna.
(3) Ustanovení o záruce za jakost se přiměřeně použijí i na záruku převzatou v souvislosti s jinou než kupní smlouvou.
§ 2114
(1) Zaručí-li se poskytovatel záruky, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu věci.
(2) Určují-li prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší; tím není dotčen § 2113 odst. 2.
§ 2115
Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než poskytovatel záruky, běží záruční doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.
§ 2116
Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost.
§ 2117
Vadu krytou zárukou musí kupující vytknout poskytovateli záruky ve lhůtě určené délkou záruční doby; § 1921 a 1922 se použijí obdobně.
§ 2158
(1) Je-li kupujícím spotřebitel, platí pro prodej hmotné movité věci i ustanovení tohoto pododdílu. Ustanovení tohoto pododdílu se použijí také na smlouvu o dodání hmotné movité věci, kterou je nutné vyrobit nebo vytvořit.
(2) Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen "věc s digitálními vlastnostmi"), použijí se ustanovení tohoto pododdílu také na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu smlouvy i z povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.
(3) Slouží-li hmotná movitá věc jen jako nosič digitálního obsahu, ustanovení tohoto pododdílu se s výjimkou § 2159 a 2159a nepoužijí.
§ 2159
(1) Není-li ujednán čas plnění, prodávající odevzdá věc kupujícímu bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů.
(2) Má-li prodávající kupujícímu věc odeslat, je kupujícímu odevzdána v okamžiku, kdy ji spotřebiteli nebo jím určené osobě předá dopravce. Určil-li však dopravce kupující, aniž mu byl prodávajícím nabídnut, je věc kupujícímu odevzdána v okamžiku, kdy ji prodávající předá tomuto dopravci; práva kupujícího vůči dopravci tím nejsou dotčena.
(3) Nepřevezme-li kupující věc v čase uvedeném v odstavci 1, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění. Neujednají-li strany její výši, platí za ujednanou výše obvyklá.
§ 2159a
(1) Je-li prodávající v prodlení s odevzdáním věci, může kupující od smlouvy odstoupit, nesplní- li prodávající svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu kupující poskytl. Kupující může od smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že prodávající odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření smlouvy anebo kupující sdělil prodávajícímu před uzavřením smlouvy, že je dodání v určitý čas nezbytné; § 1980 se nepoužije.
(2) Prodávající vrátí bez zbytečného odkladu po odstoupení od smlouvy kupujícímu všechna peněžitá plnění, která kupující podle smlouvy uhradil.
§ 2160
(1) Převzetím koupené věci nabývá kupující k věci vlastnické právo.
(2) Při samoobslužném prodeji nabývá kupující vlastnické právo k věci zaplacením kupní ceny. Do té doby může kupující vrátit věc na původní místo. Vznikne-li na věci škoda před zaplacením kupní ceny, nahradí se podle obecných ustanovení.
§ 2161
Jakost při převzetí
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
(2) Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností
a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
(3) Prodávající není vázán veřejným prohlášením podle odstavce 2 písm. b), prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
(4) Odstavec 2 se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
(5) Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
§ 2161a
Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
§ 2161b
(1) Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu.
(2) Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle § 2161, a že bude na jejich dostupnost upozorněn
a) po dobu dvou let, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
b) po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření smlouvy a povaze závazku.
(3) Odstavec 2 se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
(4) Neprovedl-li kupující aktualizaci podle odstavce 2 v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu.
(5) Mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne- li se vada v době podle odstavce 2 písm. a), má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
§ 2162
Připouští-li to povaha koupě, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby byly předvedeny její funkce.
§ 2163
U zuživatelné věci se vyznačí doba nejkratší trvanlivosti, popřípadě, u věci podléhající rychlé zkáze, doba, po kterou lze věc použít.
§ 2164
zrušen
Práva z vadného plnění
§ 2165
(1) Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí.
(2) Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době.
(3) Soud právo z vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit.
(4) Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle odstavců 1 a 2 neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
§ 2166
zrušen
§ 2167
(1) Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.
(2) Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
§ 2168
Při koupi použité věci mohou strany zkrátit dobu podle § 2165 až na jeden rok.
§ 2169
(1) Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
(2) Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
(3) Ustanovení § 1923, 2106 a 2107 o právech z vadného plnění se nepoužijí.
§ 2170
(1) Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil.
(2) K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
(3) Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, použije se § 2159 odst. 3 obdobně.
§ 2171
(1) Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2,
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
(2) Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
(3) Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je- li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Ustanovení § 2110 a 2111 se nepoužijí.
(4) Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
§ 2172
Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení oprav
§ 2173
Dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.
§ 2174
Ujednají-li strany ještě předtím, než kupující vytkl vadu věci, že se jeho práva omezí nebo že zanikají, nepřihlíží se k tomu.
Práva kupujícího - podnikatele, tedy každého kupujícího, který není spotřebitel, se řídí výhradně občanským zákoníkem, žádné z výše uvedených práv kupujícího - spotřebitele se nevztahuje na kupujícího - podnikatele, tedy kupujícího, který není spotřebitel.
Kupující podnikatel musí vadu oznámit neprodleně, bez zbytečného odkladu, po zjištění vady, nejpozději však do pěti pracovních dnů po prohlídce věci. V opačném případě je vada ohlášena pozdě, takže kupující nemůže uplatnit právo z vadného provedení.
V případě vady provedení, jde-li o vadu odstranitelnou, má kupující právo:
-
na opravu
-
na doplnění a pod.
-
na slevu
Kupující je povinen svou volbu práva oznámit oznámením vady, v opačném případě, tedy pokud tak kupující podnikatel neučiní, svou volbu neoznámí spolu s oznámením vady (tj. nejpozději do pěti pracovních dnů od zjištění závady). Jakmile si kupující zvolí způsob aplikace práva, nemůže je bez souhlasu prodávajícího změnit.
V případě podstatného porušení smlouvy nebo vadného provedení s nevratnou vadou má kupující právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy. Občanský zákoník definuje, co se rozumí podstatným porušením smlouvy.
Kupující věc co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci prohlédne a ověří její vlastnosti a množství.
Nebezpečí škody přechází na kupujícího nejpozději při převzetí věci. Totéž platí, nepřevezme-li si kupující zboží, přestože mu prodávající umožnil věc užívat.
Škoda na věci, která vznikne po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího, nemá vliv na povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající porušil svou povinnost.
Prodlení jedné smluvní strany v souvislosti s převzetím věci vzniká tím, že druhá smluvní strana má právo zboží na účet prodlévající strany vhodným způsobem prodat, když bylo zdržující straně dáno. další přiměřenou dobu k převzetí. To platí i v případě, že je strana v prodlení s platbou, která je podmínkou předání zboží.
-
Právo na odstoupení od smlouvy
Je-li kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (jako v případě kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím - v internetovém obchodě), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy. o převzetí zboží. Lhůtu pro odstoupení od kupní smlouvy musí kupující - spotřebitel dodržet, a to i v případě, že je odstoupení kupujícího odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
Odstoupí-li kupující-spotřebitel od kupní smlouvy, musí prodávajícímu zaslat písemné odstoupení od smlouvy, které musí obsahovat informace o odstoupení od kupní smlouvy, ideálně s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu popř. adresu pro vrácení peněz.
Odstoupí-li kupující dle předchozích odstavců od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání zboží vyplývající ze zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný než nejlevnější způsob pravidelného standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 30 dnů od odstoupení kupujícího od kupní smlouvy, a to stejným způsobem, jakým prodávající od kupujícího přijal peněžní prostředky, není-li dohodnuto jinak. Prodávající si může s kupujícím vybrat z daných možností variantu, která s nejnižšími náklady na zaslání kupní ceny zpět kupujícímu stojí.
I v případě odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen vrátit, co na základě kupní smlouvy obdržel. V případě, že spotřebitel již nemůže vrátit zakoupenou věc v původním stavu, který odpovídá stavu k datu nákupu (např. zboží bylo mezitím zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout finanční náhradu výměnou za co už nelze utratit. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, může prodávající vůči spotřebiteli uplatnit nárok na náhradu škody a započítat svůj nárok na vrácenou kupní cenu. V takovém případě prodávající spotřebiteli vrátí pouze sníženou kupní cenu. Do kupní ceny, která by měla být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst skutečné náklady spojené s vrácením zboží. Ustanovení tohoto odstavce platí i pro kupujícího podnikatele, tedy každého, kdo není spotřebitel.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku na zboží označené "nedostupné" v případě, že zboží již není možné dodat nebo nahradit jiným modelem nebo došlo k výrazné změně ceny a zákazník toto před uzavřením kupní smlouvy neakceptuje. Prodávající o této situaci informuje zákazníka. Pokud již byla část nebo celá objednávka uhrazena, obdrží zákazník peníze zpět na svůj účet. Ustanovení tohoto odstavce platí i pro kupujícího podnikatele, tedy každého, kdo není spotřebitel.
-
Dodací podmínky
Zboží si může vyzvednout pouze kupující.
Může být zasláno kurýrní službou
Předmět koupě může být kupujícímu zaslán jím zvolenou přepravní službou. Podmínkou je poskytnutí vybraného dopravce při přípravě objednávky nebo uzavření kupní smlouvy. Cena dopravy se odvíjí od aktuálního ceníku daného dodavatele v den zadání objednávky (cena dopravy je uvedena při uzavření kupní smlouvy).
-
Ochrana osobních údajů
Údaje, které kupující prodávajícímu poskytne z důvodu uzavření kupní smlouvy, jsou prodávajícím uchovávány v souladu s obecně platnými předpisy. Kupující uzavřením kupní smlouvy souhlasí se zpracováním a uložením svých osobních údajů v databázi prodávajícího po úspěšném splnění smlouvy do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním.
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu a další práva s těmito údaji související. Osobní údaje mohou být na základě písemné žádosti kupujícího odstraněny z databáze. Osobní údaje kupujícího jsou plně chráněny proti zneužití. Osobní údaje kupujícího nejsou předávány žádné další osobě. Výjimkou jsou externí dodavatelé, kteří získávají osobní údaje zákazníka v minimálním rozsahu, který je nutný k dodání zboží.
Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, minimálně po dobu dle příslušných zákonných ustanovení pro úspěšné splnění, a není přístupná nezúčastněným třetím osobám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy vyplývají z těchto předpisů, ve kterých je tento proces srozumitelně popsán.
Prodávající může dále zpracovávat tzv „cookies“ za účelem usnadnění poskytování služeb informační společnosti v souladu s ustanoveními směrnice 95/46/ES za účelem „cookies“ nebo podobných nástrojů. Je také zajištěno, že uživatelé jsou informováni o informacích uložených na koncovém zařízení. Uživatelé mají možnost „cookies“ nebo jiné podobné nástroje odmítnout, v důsledku čehož nebudou ukládáni na jejich koncová zařízení, např. aktivací funkce anonymního prohlížení ve svém webovém prohlížeči.
Za účelem předcházení trestné činnosti a minimalizace škod si prodávající vyhrazuje právo odmítnout objednávku kupujícího ze zablokované IP adresy, pokud se tato IP adresa nachází v tzv. černá listina. V případě problémů s objednávkou může kupující kontaktovat prodávajícího prostřednictvím kontaktního formuláře nebo telefonního čísla uvedeného na webové stránce.
-
Prorogace
Účastníci smlouvy, kdy kupujícím je kupující-podnikatel, tedy každý kupující, který není spotřebitel, se dohodly, že při řešení sporu z této smlouvy soudem si účastníci smlouvy zvolili místní soudu následujícím způsobem. Místním soudem, který bude pouze projednávat spory vyplývající z této smlouvy mezi smluvními stranami, je Okresní soud v Teplicích, adresa: U Soudu 1450/11, 416 64 Teplice.
V případě přeshraničního obchodu, tedy při uzavření kupní smlouvy se subjektem, který není vnitřním subjektem (Česká republika), je kupujícím fyzická osoba s bydlištěm v zahraničí (mimo území ČR) nebo je fyzická osoba podnikající s místem podnikání mimo zahraničí (mimo území ČR), nebo právnická osoba se sídlem v zahraničí (mimo území ČR), účastníci smlouvy v souladu s čl. . 23 nařízení Rady (ES) č. 44/2001 ze dne 22. prosince 2000 o přidružení, uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních věcech (nařízení Brusel I) si smluvní strany zvolily místní soud následovně. Místním soudem, který bude pouze projednávat spory vyplývající z této smlouvy mezi smluvními stranami, je Okresní soud v Teplicích, Česká republika. Okresní soud v Teplicích sídlí na adrese U Soudu 1450/11, 416 64 Teplice.
-
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)
Dojde-li mezi prodávajícím a kupujícím-spotřebitelem ke spotřebitelskému sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má kupující-spotřebitel právo podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určeným mimosoudním orgánem, Dr. řešení spotřebitelských sporů.
Spotřebitel může rovněž využít platformu pro řešení sporů online zřízenou Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
Závěrečná ustanovení
Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy uvedené na internetových stránkách obchodu kupujícího. Informaci o stížnosti kupujícího zašle prodávající na adresu kupujícího uvedenou ve stížnosti.
Smluvní strany se dohodly na možnosti jednostranné změny předpisů, neboť pozdější změna může být nezbytná. V případě změny předpisů nemusí kupující se změnou souhlasit a závazek z tohoto důvodu ukončit (uplatní se ustanovení bodu VI předpisů - ve vztahu ke spotřebiteli všechna nařízení, v vztahu k podnikateli, pouze ty, které uvádějí, že se vztahují i na něj) .
Tato pravidla platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den uzavření kupní smlouvy. Smlouva může být uzavřena v polštině i v jiných jazycích, pokud to neznemožňuje její uzavření.
Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, proto se kupující stává jejím vlastníkem až po zaplacení kupní ceny. Prodávající odevzdá kupujícímu věc, jakož i doklady, které se k věci vztahují, umožňující nabýt vlastnické právo k věci.
Tyto předpisy smí kupující uchovávat a reprodukovat pouze v souvislosti s kupní smlouvou. Uzavřením kupní smlouvy kupující souhlasí s předpisy platnými v den odeslání objednávky spolu s cenou objednaného zboží uvedenou v potvrzení objednávky, nebude-li v konkrétním případě dohodnuto jinak. Prodávající splní svou povinnost vrátit věc kupujícímu, pokud mu umožní nakládat s věcí v místě plnění a předem ho na to upozorní.
Tyto předpisy jsou platné od 1. června 2017.